Vi har haft sex stora framträdanden under året, tre på hösten och tre på våren, samt sommar- och påsklovs-läger.
12-14/8 hade grupperna UT1-2 och T4 sommarläger i Klämman Arena kl 15-19. Det blev en massa gymnastik och en massa nya härliga minnen.
Ordinarie termin drog igång 24/8 och då hade vi även föräldramöte.
12/10 tävlade vi Lyra truppcup i Örebro nivå sju. Där tävlar man mot sej själv och får medalj efter vilken poäng man får. UT2 fick guld i tumbling, guld i trampett och guld i fristående.
30/10 hade vi Hallowwen-träning där alla klädde ut sej. Sedan fick vi godis :)
16/11 tävlade vi Mellansvenska Mästerskapen på nivå sju hemma i Mantorp. För UT2 blev det en fjärdeplats i tumbling, sen sjätteplats i trampett och silver i fristående, samt brons i totalen!
21/12 var det föreningens julshow och i år var showen: Res världen runt med Wifolka GF. Det blev en fantastisk show, och UT2 bjöd på en massa fin gymnastik och härliga danser utklädda till Japan.
1/2 spelade nästan hela föreningen bowling i Mjölby bowlinghall. En superrolig aktivitet som alla uppskattade! Totalt var vi 147 gymnaster som bowlade under dagen!
15/3 hade vi fotografering, både lagfoton och enskilda foton togs.
28/3 tävlade vi Wifolkaträffen nivå sju. För UT2 blev det brons i tumbling, en fjärdeplats i trampett och guld i fristående, samt silver i totalen!
7/4 hade vi påsklovsläger kl 14-18 tillsammans med UT1-2 och T4. Efter det bjöd föreningen på pizza och läsk, vilken underbar dag det blev!
18/4 tävlade vi Regionsjuan i Norrköping. För UT2 blev det brons i tumbling, en fjärdeplats i trampett och en fjärdeplats i fristående, och brons i totalen!
17/5 hade vi terminsavslutning med ett KM där nästan alla föreningens grupper deltog. Man bedömde peppande, hejande och lagkänsla, så nivån på gymnastiken spelade ingen roll. Det var en toppendag, och UT2 var utklädda till cheerleaders och bjöd som vanligt på fin gymnastik. Det avslutades med att vi bjöd på en massa godis, och vinnare blev UT3.
Utöver det har vi såklart haft en massa härliga träningar under året också!