Wifolka Gymnastikförening logo
Wifolka Gymnastikförening
sedan 1938

~Hjärtligt välkommen till Wifolka GF~ ~Glädje~Gemenskap~Engagemang~
Bilder från några av våra tävlingstrupper.

Välkommen till Wifolka Gymnastikförenings hemsida. Vi bedriver barn- och ungdomsgymnastik, samt har en bred motionsverksamhet. Vårat mål med all vår verksamhet är att alla ska gå ifrån träningen med ett leende på läpparna och en härlig känsla i magen, i linje med våra värdeord glädje, gemenskap och engagemang.

 

Vi har Bamsegrupper för ålder 4-6 år, barngrupper för ålder 6-8 år och truppgymnastik eller breddgrupp vid namnet Gympaskoj från 8 år och äldre. Störst är vi inom just trupp och vi är mycket stolta över alla våra härliga tävlingstrupper och fantastiska ledare.

 

Vi erbjuder också Alla kan gympa för barn och ungdomar med funktionsvariationer.

 

Inom motion har vi olika pass, allt från Tabata och cirkelpass till step-up och zumba-inspirerade pass som vi kallar för Rumba. 

 

Vi hoppas att just Du hittar något Du gillar hos oss. Hjärtligt välkommen! <3

Lugistipendiet 2026 tilldelas Fransina Lindahl
2026-05-18
Grattis bästa Fransina!

Grattis Fransina Lindahl, ditt engagemang i Wifolka GF har belönats med ett stipendie på 5000kr från Lugis minnesfond. Fransina är tränare för de flesta av våra truppgrupper, T1-T4, UT1-UT4 samt FT1-3. Det gör att nästan alla har haft turen att stöta på härliga Fransina i hallen.

"Fransina tillbringar nästan all sin tid i hallen, från tidig morgon till sen kväll, och det gör att alla gymnaster i föreningen får ta del av hennes stora gymnastikkompetens och härliga humör. Hon är trots sin unga ålder ett viktigt nav i vår förening, både som tränare och förebild, och vi skulle inte klara oss utan henne.

Hon är WGF : Wärldens Grymmast Fransina!"

Stort grattis igen!

/Styrelsen

Lugistipendiet 2025 tilldelas Elin Narbrink
2025-05-23 14:48
Grattis bästa Elin!

Grattis Elin Narbrink, ditt engagemang i Wifolka GF har belönats med ett stipendie på 5000kr från Lugis minnesfond. Elin är tränare i många av våra grupper, T2,T4, UT1-4 samt FT1-3. Hon är tränare i både redskap och fristående, och är det alltid med ett leende.

"Elin Narbrink tilldelas Lugis minnesfonds årliga stipendium för sitt stora engagemang i Wifolka Gymnastikförening. Elin är glad och positiv och ser alltid alla gymnaster. Alla Elins grupper har under året visat på hög utveckling och det beror på hennes gymnastikkompetens och hennes härliga och peppande humör. Elin är Wifolka in i själen och hon representerar allt som WGF vill stå för; glädje, kunskap och laganda."

Stort grattis igen!

/Styrelsen

ÅRSMÖTE
2024-08-27 10:54

Välkommen på Årsmöte för Wifolka GF!
 
Datum: 15/9
Tid: 18:00
Plats: Klämman Arena Stora konferensrummet. 
 
Vill du engagera dig i vår förening så söker vi alltid efter fler som kan jobba i våra olika arbetsgrupper. Allt blir roligare när vi är fler härliga människor som fortsätter lyfta föreningen framåt. Är du intresserad så mejla vår ordförande för mer information (se mejl nedan). 
 
För den som vill delta digital mejla vår ordförande på för inbjudan. 
ordforande@wifolkagf.se 
 
Hoppas vi ses!
 
Styrelsen i Wifolka Gymnastik Förening

Sommarläger 11-13/8
2024-07-25 10:54
Sommarläger <3

Hej!

 

Den 11-13/8 är det dags för sommarläger för gymnaster i Wifolka GF. Kommer bli så grymt!

 

Grupperna FT1, FT2, FT3, UT3, UT4 tränar 10-15.

Grupperna UT1, UT2, T2, T3, T4 tränar 14.30-19.30

 

Pris är 200kr/ dag eller 500 för alla dagar. Man bokar sin plats på länken nedan:

 

https://sportadmin.se/book/?F=c3d2a177-222f-4a3e-b638-fd20ee130635#

 

Vi ses på lägret!

 

MVH Wifolka GF

Vi gör om bland våra grupper!
2024-07-07 20:19
Wifolka GF - nu med nya gruppnamn

Vi kommer att göra om lite bland våra trupp-grupper, och så här kommer våra grupper se ut framöver:

 

T1 - nivå tre (f2006-2009), tränar tre gånger/vecka

T2 - nivå fem (f2009-2011), tränar tre gånger/vecka

T3 - nivå sex (f2011-2012), tränar tre gånger/vecka

T4 - nivå sex (f2013-2014), tränar tre gånger/vecka

 

UT1 - nivå sex fristående, nivå sju äldre redskap (f2010-2012), tränar tre gånger/vecka

UT2 - nivå sju äldre (f2013-2014), tränar två gånger/vecka

UT3 - nivå sju yngre (f2014-2015), tränar två gånger/vecka

UT4 - nivå åtta yngre (f2013-2015), tränar två gånger/vecka

 

FT1 - nivå nio (f2012-2015), tränar en gång/vecka

FT2 - nivå nio (f2016), tränar en gång/vecka

FT3 - nivå nio (f2016), tränar en gång/vecka

 

Gympaskoj - breddgrupp (f2013-2016), tränar en gång/vecka

 

Vi hoppas att vi inte rör till det för er, för det är samma glada föreningen och samma fina gymnastik, bara nya gruppnamn :)

 

Nyheter från våra grupper
Sponsorer
Samarbetspartners
Sociala kanaler