Vi har haft fyra stora framträdanden under året, två på hösten och två på våren, samt sommar- och påsklovs-läger.
12-14/8 hade grupperna FT1-3 och UT3-4 sommarläger i Klämman Arena kl 10-15. Det blev en massa gymnastik och en massa nya härliga minnen.
Ordinarie termin drog igång 24/8 och då hade vi även föräldramöte.
15/11 tävlade vi Mellansvenska Mästerskapen nivå nio. På nivå nio tränar man på att tävla, man får inga resultat, utan man får omdömeslappar efteråt med vad som var bra och vad man ska öva lite mer på. Självklart får alla medalj. FT3 fick fina omdömen i alla grenar; fristående, trampett och framför allt tumbling.
21/12 var det föreningens julshow och i år var showen: Res världen runt med Wifolka GF. Det blev en fantastisk show, och FT3 bjöd på en massa fin gymnastik och härliga danser utklädda till Mexico.
1/2 spelade nästan hela föreningen bowling i Mjölby bowlinghall. En superrolig aktivitet som alla uppskattade! Totalt var vi 147 gymnaster som bowlade under dagen!
15/3 hade vi fotografering, både lagfoton och enskilda foton togs.
29/3 tävlade vi Wifolkaträffen nivå nio. Även här fick vi fina omdömen, speciellt i tumbling, och fina medaljer :)
7/4 hade vi påsklovsläger kl 10-13.30 tillsammans med FT1-2 och UT4. Efter det bjöd föreningen på pizza och läsk, vilken underbar dag det blev!
17/5 hade vi terminsavslutning med ett KM där nästan alla föreningens grupper deltog. Man bedömde peppande, hejande och lagkänsla, så nivån på gymnastiken spelade ingen roll. Det var en toppendag, och FT3 var utklädda till drottningar och kungar och bjöd som vanligt på fin gymnastik. Det avslutades med att vi bjöd på en massa godis, och vinnare blev UT3.
Utöver det har vi såklart haft en massa härliga träningar under året också!