Wifolka Gymnastikförening logo
Wifolka Gymnastikförening
sedan 1938

Sammanfattning av verksamhetsåret ht25/vt26
2026-06-24 22:04
UT3 på Wifolkaträffen vt-26

Vi har haft sex stora framträdanden under året, tre på hösten och tre på våren, samt sommar- och påsklovs-läger.

 

12-14/8 hade grupperna FT1-3 och UT3-4 sommarläger i Klämman Arena kl 10-15. Det blev en massa gymnastik och en massa nya härliga minnen.

 

Ordinarie termin drog igång 24/8 och då hade vi även föräldramöte.

 

12/10 tävlade vi Lyra truppcup i Örebro nivå åtta. Där tävlar man mot sej själv och får medalj efter vilken poäng man får. UT3 fick brons i tumbling, silver i trampett och guld i fristående.

 

30/10 hade vi Hallowwen-träning där alla klädde ut sej. Sedan fick vi godis :)

 

15/11 tävlade vi Mellansvenska Mästerskapen på nivå åtta hemma i Mantorp. För UT3 blev det silver i tumbling, silver i trampett och guld i fristående, samt silver i totalen! 

 

21/12 var det föreningens julshow och i år var showen: Res världen runt med Wifolka GF. Det blev en fantastisk show, och UT3 bjöd på en massa fin gymnastik och härliga danser utklädda till Finland.

 

1/2 spelade nästan hela föreningen bowling i Mjölby bowlinghall. En superrolig aktivitet som alla uppskattade! Totalt var vi 147 gymnaster som bowlade under dagen!

 

15/3 hade vi fotografering, både lagfoton och enskilda foton togs.

 

28/3 tävlade vi Wifolkaträffen nivå åtta. För UT3 blev det guld i tumbling, brons i trampett och silver i fristående, samt guld i totalen! 

 

7/4 hade vi påsklovsläger kl 14-18 tillsammans med UT1-2 och T4. Efter det bjöd föreningen på pizza och läsk, vilken underbar dag det blev!

 

18/4 tävlade vi Regionåttan i Norrköping. För UT3 blev det brons i tumbling, silver i trampett och silver i fristående, och brons i totalen! 

 

17/5 hade vi terminsavslutning med ett KM där nästan alla föreningens grupper deltog. Man bedömde peppande, hejande och lagkänsla, så nivån på gymnastiken spelade ingen roll. Det var en toppendag, och UT3 var utklädda till poliser/detektiver/agenter och bjöd som vanligt på fin gymnastik. Det avslutades med att vi bjöd på en massa godis, och vinnare blev... ja just UT3! Stort grattis!

 

Utöver det har vi såklart haft en massa härliga träningar under året också!

Sponsorer
Samarbetspartners
Sociala kanaler