Wifolka Gymnastikförening logo
Wifolka Gymnastikförening
sedan 1938

Sammanfattning av verksamhetsåret ht25/vt26
2026-06-24 21:42
UT4 på Wifolkaträffen vt-26

Vi har haft sex stora framträdanden under året, tre på hösten och tre på våren, samt sommar- och påsklovs-läger.

 

12-14/8 hade grupperna FT1-3 och UT3-4 sommarläger i Klämman Arena kl 10-15. Det blev en massa gymnastik och en massa nya härliga minnen.

 

Ordinarie termin drog igång 24/8 och då hade vi även föräldramöte.

 

12/10 tävlade vi Lyra truppcup i Örebro nivå åtta. Där tävlar man mot sej själv och får medalj efter vilken poäng man får. UT4 fick silver i tumbling, silver i trampett och silver i fristående.

 

30/10 hade vi Hallowwen-träning där alla klädde ut sej. Sedan fick vi godis :)

 

15/11 tävlade vi Mellansvenska Mästerskapen på nivå åtta öppen klass hemma i Mantorp. Öppen klass innebär inga resultat på plats utan alla får en deltagarmedalj, men efteråt mejlas resultaten ut och för UT4 blev det brons i tumbling, silver i trampett och guld i fristående! 

 

21/12 var det föreningens julshow och i år var showen: Res världen runt med Wifolka GF. Det blev en fantastisk show, och UT4 bjöd på en massa fin gymnastik och härliga danser utklädda till Sydkorea.

 

1/2 spelade nästan hela föreningen bowling i Mjölby bowlinghall. En superrolig aktivitet som alla uppskattade! Totalt var vi 147 gymnaster som bowlade under dagen!

 

15/3 hade vi fotografering, både lagfoton och enskilda foton togs.

 

29/3 tävlade vi Wifolkaträffen nivå åtta öppen klass. Öppen klass innebär inga resultat på plats utan alla får en deltagarmedalj, men efteråt mejlas resultaten ut och för UT4 blev det guld i tumbling, guld i trampett och guld i fristående, och då såklart guld i totalen! 

 

7/4 hade vi påsklovsläger kl 10-13.30 tillsammans med FT1-3. Efter det bjöd föreningen på pizza och läsk, vilken underbar dag det blev!

 

18/4 tävlade vi Regionåttan öppen klass i Norrköping. Öppen klass innebär inga resultat på plats utan alla får en deltagarmedalj, men efteråt mejlas resultaten ut och för UT4 blev det guld i tumbling, silver i trampett och guld i fristående, och guld i totalen! 

 

17/5 hade vi terminsavslutning med ett KM där nästan alla föreningens grupper deltog. Man bedömde peppande, hejande och lagkänsla, så nivån på gymnastiken spelade ingen roll. Det var en toppendag, och UT4 var utklädda till glitter och bjöd som vanligt på gnistrande gymnastik. Det avslutades med att vi bjöd på en massa godis, och vinnare blev UT3. 

 

Utöver det har vi såklart haft en massa härliga träningar under året också!

Sponsorer
Samarbetspartners
Sociala kanaler